TURNIEJ UMIEJĘTNOŚCI WOJENNYCH
O MIECZ HERKUSA MONTE
O MIECZ HERKUSA MONTE
W połowie miesiąca sierpnia do pruskiej osady Amalang zjadą dzielni
wojowie, aby oddać hołd największemu wodzowi ziem pruskich Herkusowi
Monte. Pochodził on z zamożnego rodu Montemidów z plemienia Natangów
i zapisał się na kartach historii jako niezłomny wojownik i pruski
patriota. Dlatego przez dwa dni wojowie będą wykazywać się
umiejętnościami wojennymi, aby w niedzielnym finale stoczyć honorową
walkę o bogato zdobiony miecz nazwany imieniem wodza Prusów. Wojownicy
uczestniczący w tym wydarzeniu pochodzą z różnych krain i reprezentują
różne kultury: wikingów, Słowian i Prusów.
Drużyna Wojów Bolesławowych „Białozór” z Olsztyna
Drużyna Wikingów „Nidhogg” z Braniewa
Drużyna „Gautar” z Brus
Drużyna Wikingów „Witland” z Elbląga
Drużyna Wikingów „Hrafnarnir” z Gdańska
Drużyna „Midgardsorm” z Płocka
Drużyna Wikingów „Nidhogg” z Braniewa
Drużyna „Gautar” z Brus
Drużyna Wikingów „Witland” z Elbląga
Drużyna Wikingów „Hrafnarnir” z Gdańska
Drużyna „Midgardsorm” z Płocka
Sława Herkus Monte!
Sława Wojowie!
Sława Wojowie!
Turniej składa się z dwóch etapów: eliminacji i turnieju finałowego.
- Eliminacje:
- rzut oszczepem do celu,
- strzelanie z łuku
Eliminacje odbywają się w sobotę i mają na celu ustawienie drabinki
walk na niedzielny turniej finałowy. Wojowie z największą liczbą punktów
zdobytych w eliminacjach są rozstawiani a do nich dolosowani ci,
którzy zdobyli najmniej punktów.
Rzut oszczepem: rzucamy oszczepami do celu odległość ok. 10 m (oszczepy własne lub od organizatora).
Strzelanie z łuku: strzelamy do celu ok. 20 m (łuk własny lub od organizatora).
- Turniej finałowy
składa się z dwóch rund:
— walczymy do 5 trafień na krótkie topory i okrągłe tarcze. Wojownik, który zada dwa trafienia do dalszej walki może wybrać dowolną broń i tarczę.
— walczymy do 5 trafień na dowolną broń i tarcze.
— walczymy do 5 trafień na krótkie topory i okrągłe tarcze. Wojownik, który zada dwa trafienia do dalszej walki może wybrać dowolną broń i tarczę.
— walczymy do 5 trafień na dowolną broń i tarcze.
W związku z tym, że jest to turniej Wojów zalecany jest pancerz
(kolczuga, lamelka, ewentualnie naprawdę pancerna przeszywa) do walk.
Cieniutkie przeszywki i kaftany nie są pancerzem.
Sława!